Samtidig med offentliggørelse af koncernregnskabet for det, der tidligere har været kendt som JYSK Holding, lancerer Lars Larsen Group nu en ny hjemmeside, ny visuel identitet og en ny marketingstrategi.

Strategien bygges op om såkaldte ”stories” og med LinkedIn som det primære medie. 

– Et af formålene har været at vise, at selv om JYSK ”is the backbone”, indeholder koncernen meget mere, siger Michael Gade, der er marketingdirektør i JYSK til Markedsføring.

Han kalder arbejdet med den nye strategi ”en rigtig spændende marketingopgave”:

– Det har været superinteressant at være med til at bygge en platform, som både sætter spot på værdierne og historien om LLG og betydningen af JYSK i porteføljen. Og som ikke mindst viser varieteten og innovationen i porteføljen.

Bred målgruppe

Det nye koncern-site retter sig ikke direkte mod den almindelig forbruger, men mod tre definerede målgrupper:

Michael Gade, marketingdirektør, JYSK. Foto: PR.

Eksisterende medarbejdere i alle virksomhederne, potentielt nye medarbejdere og faglige interessenter – herunder blandt andre leverandører og andre samarbejdspartnere.

Men ikke forbrugerne?

– Ikke direkte. Men når vi også gerne vil tale til potentielt nye medarbejdere, så er målgruppen jo meget bred, siger Michael Gade.

LinkedIn er valgt som strategisk kommunikationskanal, og torsdag er de første ”stories” lanceret.

Hvad måler I på?

– Primær KPI er awareness og brand building, men vi måler også på trafik til det nye website og på følgere på LinkedIn, siger Michael Gade.

En menneskelig vinkel

I en ”story” med jeres President and CEO, Jesper Lund, taler I om windsurfing og en anden ”story” handler om at Bolias CEO Lars Lyse – via skills som tidligere DJ – producerer mixtapes til Bolia. Hvad går det ud på?

– Vi vil gerne fortælle historier fra koncernen, som har lidt kreativ kant, og som ikke ”bare” er pressemeddelelser, siger Michael Gade.

Lars Larsen Group med rekordregnskab

Lars Larsen Group havde i regnskabsåret 2019/2020 en omsætning på 4,77 milliarder euro, svarende til knapt 36 milliarder danske kroner. Det er en stigning på 9 procent.

Resultat efter skat landede på 431 millioner euro, svarende til godt 3,3 milliarder danske kroner. Det er en stigning på 8,6 procent.

Hvorfor det?

– Fordi vi tror på, at det giver os mulighed for at vise vores værdier, vores brandportefølje og de mennesker, der står bag det hele, fra en lidt anderledes vinkel end vanligt, siger han og tilføjer:

– Og jeg er ret sikker på, at vi – med den opdatering, vi har lavet og den strategi, som vi kommer til at følge – kommer til at løse opgaven ret godt.

Lars Larsen Group har udviklet medie-strategien i samarbejde med Carat.

Det nye site er skabt af koncernens inhouse IT-afdeling i samarbejde med ZUPA og Novicell.