Lederne, Danmarks største interessefællesskab og A-kasse for ledere, er i luften med et nyt mediesite: Lederstof.dk.

Og der satses med stærke kræfter fra starten.

Blandt andet er den tidligere DR- og Berlingske-redaktør, Anders Hvass, hentet ind som ny chefredaktør.

Og ifølge Jacob Spangenberg, kommerciel direktør hos Lederne siden august 2020, så handler initiativet også i høj grad om troværdighed.

Ambitionen er at skabe et content-hub, som skal være det naturlige sted for danske ledere at orientere sig, når de søger viden, indsigt og inspiration om ledelse.

 – Det er vigtigt for os, at lederstof.dk bliver et troværdigt, kompetent og inspirerende indholdsunivers. Så derfor har vi også valgt, at det lanceres som et selvstændigt medie, siger han.

Vender fordomme på hovedet

I forbindelse med lanceringen har Lederne valgt nyt bureau, og valget er faldet på det blot 15 måneder gamle kreative bureau PONG.  

Mikkel Elung og Mette Hørdum fra det unge bureau PONG står bag kampagnen, der skal lancere Ledernes nye online-medie. Foto: PR.

– Jeg har selv været medlem af Lederne og søsterorganisationen Virksom i mange år, siger Mette Hørdum, partner og creative strategist hos PONG.

Hun kalder det derfor ”en fornøjelse at få mulighed for at arbejde med et brand, man personligt kan stå på mål for”. 

Eksempel på kampagne-element fra Lederne. Foto: PR.

Mikkel Elung, kreativ direktør hos PONG, siger, at det har været ”fantastisk at være med til at udvikle lederstof.dk’s stemme”:

– At skabe en kampagne, der vender fordommene om ledelse på hovedet. Og som hverken er bange for at have en holdning eller invitere til dialog og eftertanke.

Spiller også en marketing-rolle

Jacob Spangenberg oplyser, at lederstof.dk også skal erstatte organisationens fysiske medlemsblad.

Men til forskel fra det tidligere blad, er det nye medie ikke kun målrettet egne medlemmer – det er til alle, der interesserer sig for ledelse.

Og derfor skal det også spille en mere marketing-relateret rolle for organisationen: 

– Det skal ikke være nogen hemmelighed, at målet også er at øge det kvalificerede kendskab til Lederne og alt det, vi kan tilbyde vores medlemmer, siger Jacob Spangenberg.

Jacob Spangenberg, kommerciel direktør, Lederne. Foto: LinkedIn.

Kampagnen for lederstof.dk går i luften mandag 2. november og består af flere forskellige elementer.

Blandt andet en brandingfilm, to animationsfilm og en stribe annoncer i både trykte og online medier.

Fortsætter med brand og produkter

Og hos PONG glæder Mette Hørdum sig til at videreføre samarbejdet med organisationen.

– Som relativt nystartet bureau er vi stolte af, at en stærk organisation som Lederne vælger os som fast samarbejdspartner, siger hun og tilføjer:

– Så vi ser frem til det videre samarbejde, hvor vi også kommer til at sætte på fokus på Ledernes brand og produkter.

Se brandingfilmen fra kampagnen herunder. Shoot Happens har produceret og Marc Louis Sutton har instrueret.