LEGO er i luften med en ny reklamefilm, der skal køre i biografer, online og på TV, hvor den danske legetøjsgigant har overladt den kreative taktstok til børn.

I den nye film har LEGO – eller mere præcist klodskæmpens interne marketingafdeling og produktionsselskabet Hobby Film – ladet kameraet løbe, mens en gruppe børn legede med LEGO-klodser og på den baggrund skruet en ”falsk” filmtrailer til en kupfilm sammen, skriver Ad Age.

– Det var en del angst, de vi overlod den kreative kontrol til en gruppe otteårige børn, siger filmens danske instruktør, Torben Kjelsturp, til Ad Age, hvor han også fremhæver, at børn har ”fantastiske problemløsningsevner, når de leger”.

Det bakkes op af Debs Gerrad, der er Creative Director hos LEGO Agency.

– Vi ønskede at vise, hvordan børn bruger disse kreative evner til at fange skurke med vores nye LEGO City Police-sæt, siger hun til marketingmediet.

Det er i øvrigt ikke første gang, at LEGO lader børn diktere indholdet i en ny reklamefilm. Det skete også i forbindelse med den internationale Børnenes Dag i november i 2017, hvor klodskæmpen involverede sig i Unicefs #KidsTakeOver-kampagne.

LEGO inviterede i den forbindelse fire 10-årige ind på hovedkontoret og lod dem instruere en reklamefilm om børns ret til at lege.

Se den nye reklamefilm her: