Det kreative oplevelseshus LEGO House blev royalt indviet i efteråret, og nu får hele verden mulighed for at følge med i byggeri og tilblivelses-proces bag kulisserne.

Det skyldes en ny 47 minutter lang dokumentarfilm, LEGO House – Home of the Brick, der er udviklet og produceret af M2Film i tæt samarbejde med legetøjs-koncernen, og som netop er lanceret globalt på Netflix.

Film-produktionsselskabet har været med på sidelinjen fra første spadestik og hele vejen frem til åbningen for at følge og dokumentere det ambitiøse konstruktionsprojekt, og Jesper Vilstrup, General Manager ved LEGO House, er tilfreds med resultatet:

– Sammen med M2Film har vi virkelig dykket ned i den store vision bag LEGO House: At skabe den ultimative oplevelse for LEGO-fans i alle aldre. For os var det særlig vigtigt, at dokumentaren afspejlede huset som en fysisk manifestation af ånden bag LEGO-varemærket, og der synes jeg, resultatet er lige i øjet, siger han.

Den inderste kerne

Det kreative oplevelseshus, som er tegnet af arkitektfirmaet BIG (Bjarke Ingels Group) og fyldt med 25 millioner LEGO klodser, har i mange år været et passionsprojekt for Kjeld Kirk Kristiansen – tredje generations-ejeren af LEGO Koncernen.

Han spiller således også selv en stor rolle i dokumentaren, hvor han bl.a. fortæller historien bag LEGO-produkterne og klodsens fødested, Billund.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?