Danmarks næststørste forlystelsespark, LEGOLAND i Billund, har ansat Mads Aagaard Jensen som ny salgs- og marketingdirektør.

Han kommer fra en stilling som marketingchef hos byggemarkedskæden, Stark og afløser Martin Aadal, som tidligere på året valgte at søge nye græsgange som kommerciel direktør for Skinetworks, der blandt andet står bag rejseselskaberne Nortlander og Danski.

Forude venter der en stor opgave for Mads Aagaard Jensen som 1. juli træder ind i en branche, hvor efterdønningerne fra corona-pandemien på ingen måde har lagt sig.

– Jeg kommer til at gå fra den ene yderlighed til den anden, lyder det fra den nye marketingdirektør og henviser til byggebranchen, der i modsætning til forlystelsesindustrien har haft direkte vind i sejlene som følge af coronapandemien.

– Vi står selvfølgelig over for en stor opgave at få så mange så mulige mennesker tilbage i parken og booke de overnatningsmuligheder, der er i tilknytning til parken, siger Mads Aagaard Jensen.

Han fremhæver, at det bliver spændende at se, hvor afdæmpet tilstrømningen af gæster bliver, og hvor dybe spor pandemien har sat, når grænserne for alvor bliver åbnet op for turister fra nøglemarkederne, Tyskland, Holland, Norge og Sverige, da der i første omgang er udsigt til, at forlystelsesparken denne sommer, må tage til takke med primært danske turister.

– Der er ingen tvivl om, at det er vigtigt at være top-of-mind, da vores gæster typisk beslutter sig så sent som tre dage før, for at besøge LEGOLAND. I den sammenhæng spiller mulighederne for overnatning – hvad enten det er i eller uden for parken – en vigtig rolle, siger Mads Aagaard Jensen.

Skal kunne drive trafik

Ydermere forventer han, at LEGOLAND skal styrkes endnu mere digitalt.

– Noget af det, som vi er lykkedes rigtig godt med i Stark, har været digitaliseringen af marketing, hvor vi har øget kundestrømmen ved for eksempel at skrue ned for tilbudsavisen og skrue op for automatisering og personalisering af indhold. Nogle af de erfaringer regner jeg selvfølgelig med at skulle bringe spil i arbejdet med at få flere gæster til at rejse til LEGOLAND i Billund, siger han.

Det har ifølge LEGOLAND’s administrerende direktør, Christian Woller, været udslagsgivende for ansættelsen af Mads Aagaard Jensen, at han har demonstreret fine resultater med at drive trafik til Starks butikker.

– Vi har store forventninger til Mads med hans brede erfaring fra flere virksomheder, herunder retail marketing fra Stark og Royal Unibrew, hvor han har bevist, at han er i stand til at skabe trafik til butikker, awareness og besøgsinteresse. Det er et rigtig godt udgangspunkt, siger Christian Woller.

Han understreger, at tungen på vægtskålen for en forretning som LEGOLAND i Billund er hvor mange gæster forlystelsesparken er i stand til at tiltrække henover hele sæsonen.

– Der er ikke den store tvivl om rollefordelingen. Marketingdirekøren skal sørge for, at der kommer flere gæster i parken, og direktøren sørge for godt vejr, siger Christian Woller.