Lidl i Danmark har valgt Havas som nyt mediebureau.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

– Samarbejdet med Lidl kommer uden tvivl til at markere en milepæl for Havas Danmark, og vi glæder os helt afsindigt, siger Johnny Twile, der er CEO i Havas Danmark, i meddelelsen.

Lidl, der har været på den danske marked siden 2005, har i dag 133 butikker i Danmark. Kæden har planer om at nå 200 butikker i de kommende år.

Fremover er Havas ansvarlig for medieplanlægning samt medieindkøb for alle ikke digitale medier i Danmark. Aftalen omfatter medieplanlægning og medieindkøb i Danmark for alt TV, biograf, radio, tryksager og out-of-home, oplyses det.

– Vi har store forventninger til, at vi sammen med Havas, kommer til at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre inden for markedsføring af dagligvarekæder i Danmark, siger Robert Uwira, der er Head of Marketing hos Lidl Danmark, i meddelelsen