Republica har netop indgået samarbejde med Wunderwear og vil fremover være med til at udvikle den overliggende strategiske kommunikation, de taktiske lokal-eksekverbare tiltag samt Wunderwears kataloger.
Wunderwear er en fire år gammel multibrand-lingerikæde, der – sammenlignet med andre i samme branche – er lidt anderledes.
Wunderwear sælger nemlig mange forskellige mærker, og ejerskabet samt beslutningskompetencerne er fordelt på flere enheder.
Masser af detailerfaring
– Vi søgte en samarbejdspartner, der kunne rådgive os og bistå i udviklingen af vores salgskataloger. Samtidig søgte vi sparring til at udarbejde og eksekvere en langsigtet kommunikationsstrategi for hele kæden, lyder det fra Christina Christensen, marketingansvarlig i Wunderwear, i en pressemeddelelse.
At valget er faldet på Republica er ikke et tilfælde.
– Vi har som frivillig multibrandkæde mange interessenter at tage hensyn til, når vi kommunikerer. Vi bevæger os på et omskifteligt marked, hvor forbrugernes adfærd og indkøbsmønstre konstant er under forandring. Vi har derfor haft brug for at finde en samarbejdspartner, som kunne hjælpe os med at sammentænke og optimere vores kommunikation på tværs af nationale forskelle og medieplatforme, siger Christina Christensen.
Hun mener, at Republica i kraft af bureauets mangeårige arbejde med detailhandlen har opbygget et solidt kendskab til forbrugeradfærden, som Wunderwear gerne vil trække på.
– Samtidig oplever vi, at Republica har en god forståelse for forskelligheden i vores forretning, og det er naturligvis et godt udgangspunkt for et langvarigt samarbejde, siger Wunderwears marketingansvarlige.
Stort potentiale
Susanne Lund, CEO Republica, er glad for det nye samarbejde.
– Vi er naturligvis utrolig glade for at have fået Wunderwear som kunde i huset. Det er en interessant dansk lingerikæde med et stort potentiale og det bliver spændende at være med på rejsen og få Wunderwear til at vækste yderligere de kommende år, siger hun.