LinkedIn, der på mange måder kan ses som en professionel pendant til allestedsnærværende Facebook, rundede i går 100 millioner profiler.
Milepælen blevet dermed nået, inden LinkedIn nåede i land med en længe ventet børsnotering, som iagttagere forventer, der kan blive lidt af et gennembrud for notering af sociale netværkstjenester på alverdens børser.
I et
blogindlæg på LinkedIns hjemmeside skriver topchefen Jeff Weiner, at selskabet i grove træk vokser med en million medlemmer om ugen, hvilket svarer til, at lidt mere end én person melder sig til netværket i sekundet.
Topchefen for amerikanske LinkedIn, der officielt gik i luften i maj 2003, fortæller i samme blogindlæg, at mere end halvdelen af tjenestens medlemmer, eller godt 56 millioner, har til huse uden for USA. Den højeste vækst oplever selskabet i Brasilien, Indien og Frankrig.
I en e-mail til Wall Street Journal skriver LinkedIn’s talsperson Hani Durzy, at han vil gætte på, at den omtalte ”Martini hvisker” sandsynligvis er en bartender.
Facebook, som gik i luften i 2004, kan til sammenligning med LinkedIns 100 millioner profiler prale af over en halv milliard brugere, Et andet populært netværkssite, Twitter, havde 175 millioner registrerede brugere i september i fjor.
Ifølge analysehuset ComScore havde LinkedIn 71,5 millioner unikke besøgende i februar 2011, hvilket svarer til en vækst på 55 procent i forhold til året før.