Efter lukningen af Aktuelt har LO fortsat et millionbeløb fra sin årlige mediepulje, som skal bruges på nye medieprojekter. De fremtidige aktiviteter vil med stor sandsynlighed blive en massiv satsning på nye elektroniske medier, herunder de mange internet-projekter, som A-pressen allerede har gang i, erfarer Information.
Flere medieforskere vurderer imidlertid, at det vil være spild af penge, hvis A-pressen alene satser de mange mio. kr. på elektroniske medier. Kun få LO-medlemmer bruger i dag nettet. Medlem af Aktuelts bestyrelse, medieforsker Preben Sepstrup, frygter således, at pengene nu vil blive brændt af på helt tilfældige projekter uden nogen politisk effekt for fagbevægelsen, skriver Information.