De kommercielle lokalradioers brancheorganisation KOMM kræver en fuldstændig deregulering for alle danske radiostationer, før der gives plads til en række nye nationale, regionale og lokale stationer. KOMMs formand Bent Helvang frygter for kaos, hvis FM-båndets mange frekvenser bliver brudt op og omfordelt. Andre radiooperatører ønsker imidlertid maksimal konkurrence i håbet om en kraftig udvidelse af radiomarkedet, og at frekvensbåndet blive rudnyttet bedst muligt hurtigst muligt. To store udenlandske radiooperatører Energy og Sky Radio planlægger nu at danne en helt ny brancheorganisation for kommercielle radiostationer i Danmark som et alternativ til KOMMM, som man mener er benge for konkurrencen.