Hvert år forærer reklamebureauet Advance kreative timer og kampagnestøtte til en god sag, og lige nu er dette års gave-kampagne i luften.

Den hedder ”En Chance Til” og fokus er, at mad skal spises – ikke spildes – og kampagnen understøtter dermed det arbejde, Fødevarebanken hver dag gør for at få netop dét til at lykkes: Flytter overskudsmad fra bankens fødevaredonorer og giver det til organisationer, der arbejder for udsatte børn, unge og voksne. 

– Der er fortsat et stort madspild i Danmark og der er fortsat mange mennesker over hele landet, som hver dag savner sunde og nærende måltider. Derfor skal kendskabet til Fødevarebanken styrkes, så endnu mere madspild kan blive til gode måltider for dem, der trænger, hedder det i en meddelelse fra organisationen, som fortsætter:

– Her sætter vi fokus på, at alle – rødderne, resterne, de oversete, overskydende – og stadig friske – skal have en chance til. Og det gælder både mennesker og mad.

Bloggere, Netto – og reklamefilm

Målet med kampagnen, der bliver vist på de sociale medier og på POP FM, er at øge kendskabet til fødevareBanken generelt i befolkningen for derigennem blive mere attraktiv for virksomheder, der vil investere i et CSR-samarbejde.

En håndfuld bloggere med tilsammen over 150.000 følgere på Instagram stiller også op for ”En chance til” og dokumenterer organisationens arbejde gennem en række gadeportrætter.

Og hertil kommer, at Netto som samarbejdspartner og præmiesponsor har gjort det muligt for Fødevarebanken at få dækning på radiostationen POP FM.

Netto sælger desuden en særlig madopbevaringskasse, der hjælper kunderne til at mindske deres eget madspild. Hele overskuddet af salget går ubeskåret til Fødevarebanken.

Læs mere om organisationen og kampagnen her – følg med på Facebook her – og se Advances fine reklamefilm her.