Når kendisser og andre ikke mindst youtubere anbefaler diverse produkter, har det oftest en positiv og meget målbar effekt. I det mindste, når der måles på opmærksomhed.

Eksempelvis ”Styleduellen”, der lader de største danske youtubere dyste i, hvem der er bedst til at style forskellige looks, er et tilløbsstykke med næsten en million organiske visninger hos Splay Networks.

Magasin du Nord har været kommerciel partner på ”Styleduellen”, og har fået produceret fire specielle afsnit af serien, målrettet Magasins kunder i det yngre segment.

Sandra Garder Abrahamsen fra Magasin du Nord siger: 

– YouTube er en rigtig spændende kanal, som vi længe har ønsket at udforske endnu mere, end vi tidligere har gjort. Og set i forhold til de nyeste analyser af Magasins kundeprofil, giver brugen af SoMe-influenter og YouTube rigtig god mening.

– 45 pct. af vores kunder er under 30 år, og dem vil vi gerne møde, hvor de er. Og det mener vi i høj grad, de er på YouTube. Her kan vi vise Magasin fra en lidt anden vinkel, og samtidig både inspirere og underholde gennem de poplære youtubere, som vi tror de unge i høj grad kan identificere sig med.

De fire Magasin du Nord-afsnit har i gennemsnit fået 42.000 afspilninger, og det på en YouTube-kanal med kun 2.000 faste subscribers.

Succes med at samle SoMe-influenter

 Hos Splay er man ikke overraskende glad for partnerens succes:

– Magasin har her været modige og sagt ja til at prøve nye veje. Og det har med al tydelighed bevist styrken i at samle vores stærke SoMe-influenter om indhold til en bestemt målgruppe, siger Splays danske direktør, Adrian Langer.

– Magasins samlede reach er fornem, og vi har en unik mulighed for at skabe fortællinger til både unge, men også andre og nye målgrupper på og udenfor YouTube. “Styleduellen” er kun et af mange eksempler, og jeg spår denne form for markedsføring massiv medvind i de kommende år, fortsætter Adrian Langer. 

– I vore øjne er der ingen tvivl om, at hvis du kan underholde og oplyse unge mennesker med engagerende, vedkommende indhold, så har det en kæmpe kommerciel værdi, tilføjer Aleksander Wodschou, Creative Sales & Strategist hos Splay.

Han oplyser, at i lyset af succesen har Splay valgt at lave en sæson 2 af ”Styleduellen.

Se en af de omtalte film herunder: