Markedsføring skal have ny ansv. chefredaktør, da Uffe Jørgensen Odde, der har siddet i redaktørstolen siden 1. oktober 2018, har opsagt sin stilling.
– Jeg har været utrolig glad for at stå i spidsen for Markedsføring, der fortsat er meget udviklingspotentiale i, men efter moden overvejelse er jeg kommet frem til, at det er tid til at prøve noget nyt, siger Uffe Jørgensen Odde.
Siden han tiltrådte, er den trykte udgave af Markedsføring blevet relanceret, mens markedsforing.dk har fået en overhaling.
Samtidig er fagmediet kommet godt igennem 2020, der på grund af corona var et udfordrende år.
Og der ligger også nye planer for fremtiden.
Dem skal en ny chefredaktør videreudvikle og eksekvere på.
Uffe Jørgensen Odde fratræder sin stilling, når hans afløser er fundet.
– Jeg har faktisk ikke nogen konkret plan for, hvad der skal ske på den anden side af sommeren, men jeg er sikker på, at det, der venter, bliver både sjovt og udfordrende. Samtidig ønsker jeg at give foreningen tid til at finde min efterfølger. Derfor er jeg glad for, at vores veje først skilles til sommer, siger Uffe Jørgensen Odde, der fortsætter:
– Nu er jeg ikke ude endnu, men jeg vil gerne takke alle de gode mennesker i og omkring Dansk Markedsføring for en god og lærerig tid.
“Et medie i konstant udvikling”
Dansk Markedsførings adm. direktør, Thomas Wahl, indleder nu jagten på en ny redaktør.
– Jeg vil gerne starte med at takke Uffe for et rigtig godt samarbejde de seneste år. Markedsføring har siden 1927 været et medie i konstant udvikling, og Uffe har sat sit tydelige præg på mediet, og jeg er meget tilfreds med, at han bliver ombord til at give stafetten videre til en ny chefredaktør, siger Thomas Wahl, der fortsætter:
– Markedsføring er branchens samlingspunkt, og det stiller store krav til os at være på forkant med hvad vores målgruppe efterspørger i form af indhold og nye formater. Det er den opgave en ny chefredaktør skal være med til at løfte.
