Indgangsdøren hos Klausen + Partners er ved at være slidt. Kunderne vælter ind ad døren hos dialog-specialisterne.
Senest er Brødrene Hartmann A/S, der er global markedsleder inden for støbepapemballage til æg, kommet til, og det er den 9. nye kunde siden årsskiftet, der er gået ind i K+P-butikken.
Og Brødrene Hartmann har brug for en helt ny og konsistent brand-position globalt.
– Vores førende position i et marked, der er præget af stadig større konkurrence, kræver konstant fornyelse og fleksibilitet baseret på en dyb forståelse af vore kunders situation og behov, siger marketingdirektør hos Brødrene Hartmann, Carsten Sandau.
– Styrken i vores kommunikation ligger i vores værdier som virksomhed og vores produkters avancerede egenskaber, men budskaberne og det visuelle indtryk var begyndt at variere i de forskellige lande.
– Vi var derfor på udkig efter en partner, som havde dokumenteret kompetence inden for kompleks global B2B, og Klausen + Partners demonstrerede hurtigt en stor indsigt i de komplicerede beslutningsprocesser, der gør sig gældende hos vores kunder.
Hartmann har valgt Klausen + Partners til at styrke virksomhedens globale brand position baseret på konsistent kommunikation i alle lande.
Konsistent kommunikation i alle kanaler
Kerneværdier som effektivitet, rådgivning, bæredygtighed og de gode kunderelationer fortsætter med at spille en central rolle.
Dertil kommer Hartmanns unikke tekniske viden og ekspertise inden for emballering og ikke mindst virksomhedens indsigter inden for forbrugeradfærd og POS-kommunikation, som har stor værdi for både producenter og category managers i detailhandelen.
– Sammen med Hartmanns salgs- og marketingafdeling valgte vi at udfordre både kunder og ikke-kunder til at overveje, om der ikke kunne være plads til forbedring, forklarer Camilla Spliid, kontaktdirektør hos Klausen + Partners.
– Under temaet ”THINK”, fokuserer det nye kommunikationskoncept på den viden og ekspertise, som Hartmann har samlet over næsten 100 år om hele værdikæden fra bondegården og pakkeriet til køledisken i supermarkedet.
Det nye koncept lanceres nu sammen med et nyt website, ligesom indholdet i virksomhedens online og offline kommunikation skal tilspidses for at sikre konsistens og en ensartet opfattelse i markedet af de unikke kundeværdier, som kun Hartmann kan levere, vurderer bureauet.
– Vi glæder os til det nye kommunikationskoncept, der rummer Hartmanns sjæl ved både at udfordre teknisk og ved at tilføre en lille smule humor i den ellers stringente kunde-leverandør dialog, slutter Carsten Sandau.