Kan man vække begejstring for et low involvement-produkt som mayonnaise?
Ja, det er der noget, der tyder på. I hvert fald hitter mayonnaise-mærket Hellmann’s brandede burger-bog, lige nu i danske livsstilsbutikker og hos boghandlere landet over.
Hellmann’s Big Burger Book består af bidrag fra 30 forbrugere, meningsdannere og madelskere, som hver har givet deres personlige bud på hvordan den perfekte gourmetburger skal sættes sammen.
Blandt bidragyderne finder man fx svømmeren Jeanette Ottesen, Euroman-redaktør Frederik Lentz Andersen, tv-vært Tim Vladimir, musiker og skuespiller Tom McEwan og Johan Bülow, stifteren af Lakrids by Johan Bülow.
Det er bureauet Revolt, der har produceret bogen, og som står bag den kampagne, der har sikret så stor efterspørgsel, at bogen er sat til salg i alle Arnold Busk butikker landet over.
– Det er en anderledes måde at fremhæve vores brand på, som giver rigtig god mening for os. Vi er nået ud til et bredt publikum ved at skabe et produkt som vores forbrugere efterspørger, siger Leyla Larsson, der er Brand Manager for Hellmann’s Mayonnaise.
Bogen er bl.a. blevet fremhævet på Cover Mans top ti over anbefalede bøger i december, og har genereret bred omtale i pressen såvel som på sociale medier.
Direktør og stifter Morten Meisner fra Revolt, siger
– For os handler god marketing om at skabe reel værdi for målgruppen. Vi har produceret bogen i samspil med forbrugere og meningsdannere og er stolte af at have skabt en branded content produktion, som kan konkurrere på niveau med almindelige udgivelser.
Alt overskuddet fra salget af bogen går i øvrigt til Dyrenes Beskyttelse, og selv om den er ved at være udsolgt lige nu, er der stadig håb forude for burger-entusiaster: I uge 8 kommer yderligere 3.000 eksemplarer af bogen ud i 80 Kvickly-butikker landet over som en del af en separat promotion kampagne.