Streaming-tjenesten Spotify lancerede i sommer to nye annonceformater – Video Takeover til computere og Sponsored Sessions til mobilen, og nu er to store brands klar til at indvie formatet på det danske marked: McDonald’s og Samsung.
– Hos McDonald’s tester vi altid nye muligheder af for at optimere vores indsatser. Med Spotifys nye videoprodukt ser vi en mulighed for at kommunikere i et engagerende format direkte til vores kernemålgruppe og i et forum, hvor de naturligt søger inspiration og nyheder, siger Marketing Manager hos McDonald’s Danmark, Lise Hørdam.
Med Video Takeover vises annoncer inde i Spotify-programmet på computeren. Videoannoncerne fungerer som en normal reklameafbrydelse, men afspilles kun, hvis programmet er synligt på computerskærmen.
Med Sponsored Sessions giver annoncørerne brugerne adgang til 30 minutters reklamefri sessions på mobilen. Brugerne tilbydes med andre ord en reklamefri halv time, mod at se en 15-20 sekunders reklamefilm på deres mobil.
Jonathan Forster, der er nordisk chef for Spotify, siger, at de nye annonceformater giver annoncørerne nye muligheder for at fortælle deres historie og nemt komme i kontakt med deres fans på Spotify, og det ser også den anden firstmover på det danske marked, Samsung, frem til
– Hos Samsung ønsker vi at være med til at skabe unikke oplevelser – både via vores innovative produkter og via kommunikation og interaktion med vores forbrugere. Vi er derfor konstant på jagt efter nye idéer og nye tilgange til teknologi. Vi ser rigtig meget frem til samarbejdet og reaktionerne fra brugerne, siger Benedicte Bardram, der er Marketing Manager hos Samsung.
Streaming-tjenesten Spotify findes i dag i 58 lande og har mere end 60 millioner aktive brugere og over 15 millioner betalende abonnenter.
Du kan se en video om de to nye video-annonceformater her.