Som led i en verdensomspændende kampagne kan man i 24 forskellige lande hen over døgnets 24 timer – i dag den 24. marts – opleve events, der er skræddersyet til hvert enkelt marked.
Danmark er med blandt de 24 lande, og herhjemme er det meget passende cyklerne, der er omdrejningspunktet.
Så i eftermiddag åbner McDonald’s Danmarks første ”Bike Thru” – restauranten i Hørsholm ”lægger hus til” og omdanner i dagens anledning sin ”Drive Thru” til en ”Bike Thru” for et par timer og byder sine cyklende gæster velkommen med cykel-menuer i specialdesignet cykel-venlig emballage.
Line Kakkar, der er brand manager hos McDonald’s Danmark, siger:
– Hver dag cykler københavnerne over 1 million kilometer. Det svarer til 30 gange rundt om jorden – og det er endda i al slags vejr: regn, slud, vind og kulde. Den cykelglæde, entusiasme og standhaftighed fejrer vi med eventen i Hørsholm i eftermiddag.
Eventen er led i et stort 24-timers initiativ, der spreder sig over 24 storbyer i verden, og hvert enkelt marked har hittet på noget særligt.
Pyamas og is-voucher
Fx kan man i Italien få gratis morgenmad i en periode, hvis man møder op i en særlig restaurant iført nattøj. I Brasilien drejer det sig om at være særlig hurtig, for her kan man få udleveret vouchers lavet af is, og så skal man ”bare” indløse dem, inden de smelter.
I Wien er man meget passende ude i klassisk musik, og er man i Phillippinerne og Vietnam, kan man opleve ”Drive Thru”’s indrettet specielt til scootere og motorcykler i stedet for biler.
Initiativet er det første af slagsen i McDonald’s-regi, og der er i øvrigt oprettet et særligt site, hvor man kan følge kampagnen i fotos fra hele kloden, i takt med at der afvikles events i de forskellige lande.
– Kampagnen #imlovinit er et led i vores bestræbelser på at skabe gode øjeblikke for vores gæster. Når vi skaber 24 oplevelser på tværs af 24 markeder og over 24 timer handler det om, at vi gerne vil engagere og involvere vores gæster på en ny og sjov måde. Og med hashtagget lægger vi op at dele oplevelserne og skabe et positivt, digitalt aftryk på tværs af grænser, siger Line Kakkar.
Herhjemme har McDonald’s reklamebureau DDB været partner på udvikling af ideer og eksekvering, Radius Kommunikation er partner på PR, og OMD er mediabureau.
Du kan følge med i de internationale begivenheder her – og vil du prøve at cykle igennem en ”Drive Thru”, skal du tage jernhesten med til McDonald’s i Hørsholm mellem 14 og 17 i eftermiddag.
Og på kædens danske Facebook-side her.