Bænkene hedder SitBoards og selskabet bag hedder Sit-Com ApS. Ganske opfindsomt, når man ved at de sælger reklameplads på ryggen af bænke med et reklameformat på 30 x 150 cm.
Foreløbig er bænkene placeret gennem to kanaler i Norge: Investeringsselskabet Steen & Strøm Invest med flere afdelinger samt i en kæde af motionscentre under navnet S.A.T.S. Og begge steder bliver reklamen på ryglænet vist i 14 dage.
I investeringskæden er der 300 boards fordelt på 20 adresser med et samlet antal besøgende på 2,2 mio. I motionscentrene er der 120 boards på 40 adresser med 580.000 besøgende.
Prisen pr. board er henholdsvis 1.250 nkr og 1.300 nkr.
– Det er Sit-Com, som ejer bænkene og har aftalerne med distributionskanalerne, fortæller Finn Husjord, Sit-Com.
– Distributionskanalerne har fordelen, at de ikke selv behøver at købe bænke – og så har de en lille provision af annonceindtægten.
Første kampagne var for Mercedes A-klasse – der senere er blevet berømt af helt andre årsager.
Foreløbig kan Sit-Com kun tilbyde SitBoards i Norge, men Finn Husjord finder det naturligt at tænke på nabolandene i Skandinavien.