Fra i dag hedder det rent danske mediebureau Mediabroker m/SIX.
Det nye bureau har faktisk eksisteret siden 2012, hvor det blev dannet i London som et partnerskab mellem GroupM og de kreative CHI & Partners.
Men siden er det rullet ud globalt, og hvor GroupM er majoritetsejer af bureauet, der dybest set realiserer One-to-One Mass Communication, altså reelt Direct i en digital tid.
I Danmark rammer m/SIX et mediebureaumarked med en omsætning på godt syv mia. kr. årligt – en omsætning, der er fordelt på ca. 20 bureauer, og der er ofte langt imellem, at en ny spiller melder sig på banen.
Men det sker altså fra i dag – nærmere bestemt på den store teknologi- og marketing- konference, NextM i terminalerne i Københavns Nordhavn. Samtidig rulles m/SIX også ud i Norden.
– Vores ambition med m/SIX er at være på forkant med data og digital og omforme det til forretningsudvikling for vores kunder. Vi er i en branche med rigeligt med data, men vi ser ikke tilsvarende med indsigt. Og helt centralt er netop evnen til at omsætte målgruppe-indsigt til kommunikation, siger Peter Ottesen, CEO i m/SIX.
Målet er at blive ”det mest digitale mediabureau herhjemme”, og for ikke at få det til at fremstå alt for fjernt er m/SIX i netop Danmark baseret på et eksisterende fundament og med erfarne kræfter i front.
De kommer fra Mediabroker, der har 15 år på bagen i Danmark, og naturligvis flytter de eksisterende kunder med over i m/SIX.
– Vi har de seneste to år gennemført en omfattende omstrukturering af bureauets kompetencer, men m/SIX er mere end blot en rebranding af Mediabroker, supplerer Lasse Storgaard, COO i m/SIX.
– Vi har reelt nærmet os m/SIX, hvad angår tilgangen om, at digital, data og teknologi skal spille sammen med kreativitet – og omvendt: At kreativitet i høj grad skal være datadrevet, Samtid er vi en størrelse bureau, hvor vi kan agere meget agilt.
I GroupM terminologi erstatter m/SIX ikke Mediabroker. Her skabes noget nyt, nemlig et målgruppe-centreret bureau:
– I begyndelsen blev vores bureautype kaldt et formidlingsbureau, siden et mediabureau, og nu er vi på sin vis tilbage til udgangspunktet – budskaber til målgrupper.
– Vi tænker mennesker før medier, og vi siger i stigende grad farvel til medier som begreb, for det digitale er jo i dag ikke media. Det er ikke én kanal, men derimod en rejse. Og det minder om den klassisk direct disciplin, altså 1-til-1 kommunikation, slutter Peter Ottesen.
Når m/SIX officielt åbner i dag, er godt 30 medarbejdere på plads i Pilestræde i City i København og på Europaplads i Midtbyen i Aarhus.