MediaCom-gruppen skruer op for produktionsaktiviteterne og lancerer sit eget produktionsselskab med navnet MBA Studios.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

Målet er at tilbyde en anderledes tilgang til filmproduktion end den de større, etablerede selskaber tilbyder, lyder det fra Rasmus Fisker, der er Creative Strategy Officer hos MediaCom Group i Danmark.

”Vi har også tidligere produceret hos MediaCom, men nu går vi ud og lancerer et decideret brand, MBA Studios, fordi vi gerne vil vækste den del af forretningen,” siger han til Markedsføring og tilføjer, at man klart har mærket en efterspørgsel.

”Mange af de store produktionsselskaber er dygtige til at producere de flotte hero-film, som man ser på TV og i biograferne, og stor respekt for det,” siger Rasmus Fisker og tilføjer:

”Men vi mærker en efterspørgsel – både fra kunder og reklamebureauer og også internt – efter mere fleksible universer og content, der passer ind i forskellige målgrupper, formater og brugerrejser.”

Anderledes tilgang

Ifølge meddelelsen skal MBA Studio ”være det produktionsbureau, der udfordrer de traditionelle selskaber på fleksibilitet – og matcher på kvalitet. Udfordrer på digital forståelse og strategi – og matcher på kompetencer”.

Rasmus Fisker, Creative Strategy Officer hos MediaCom Group I Danmark. Foto: PR.

Mathias Starklint er Head of MBA Studio, og enheden er bygget op som et produktionsfællesskab mere end et inhouse produktionsselskab, fortæller Rasmus Fisker.

”Vi har bygget det op som en form for freelancefællesskab, hvor vi fast har seks personer siddende i huset ud over vores egne fastansatte. Det er specialister i VFX, grade, still, klip osv., og de er knyttet til os, men ikke gift med os,” siger Rasmus Fisker og uddyber:

”Det betyder, at de kan arbejde på andre projekter, ligesom vi ikke er forpligtet til at bruge dem, men kan sætte holdet fra gang til gang. Med de folk, der er brug for.”

Fordelen ved setup’et er, påpeger Rasmus Fisker, at MBA Studio kan rykke hurtigt på en opgave.

Det handler om at gå til produktionsopgaverne på en ny måde, siger han.

”Vi går jo ikke fuldstændig rogue, men vi gentænker processerne og bevæger os friere, så produktionerne i højere grad følger konceptet og kanalvalget. Det, synes vi, har været en mangel.”