En ny, dansk deleøkonomi-app, ”James – Henter det” – vil give danskerne deres egen butler i lommen.

App’en er udviklet af fire tech-iværksættere, der ifølge en pressemeddelelse har fået ingen ringere end popstjernen Medina med. 

Både som både medejer og frontfigur i lanceringskampagnen, som &Partner står bag.

Og ifølge Thomas Eriksson, direktør og stifter af ”James – Henter det”, er der brug for en løsning som James:

– En løsning der sikrer convenience on demand, når jeg har lyst og behov. Uden planlægning i forvejen og uden at skulle undersøge en masse ting. Vi kalder det super convenience, siger han i meddelelsen. 

200 butlere klar i hovedstaden

”James – Henter det”, eller bare James, kom på markedet lige inden Påske, og giver brugerne mulighed for at få convenience på masser af forskellige områder.

Det kan være eksempelvis at bestille indkøb, få hentet og afleveret rensetøj, leveret blomster. Eller overraske forældre, venner eller kæreste med kage.

Artiklen fortsætter under billedet.

Medina bager i ny reklamefilm for appen "James – Henter det". Foto: PR

Navnet James dækker over et korps af lokale personer, som ordner de bestilte ærinder og leverer dem fra A til B. Og som i miljøvenlighedens ånd opfordres til at vælge cyklen, så̊ leveringen gøres så grøn som mulig.

I første omgang vil James levere i København, Aarhus, Odense og Aalborg er i støbeskeen, hvorefter planen er at rulle videre ud i landet.

Og interessen er allerede stor, lyder det i meddelelsen. Inden launch stod over 200 butlere klar til at levere service i København.

“Power to the people”

En af ejerne af James er popdronningen Medina.

" At servicen tilmed er god for miljøet, gør den jo kun endnu mere fantastisk.
Medina, sanger, om den nye app "James – Henter det"

– For mig føles det rigtigt helt ned i maven at lave en løsning, der først og fremmest giver “power to the people” i form af det frie valg, siger hun i meddelelsen og tilføjer:

– En løsning der giver en masse mennesker en hjælpende hånd i en travl hverdag og samtidig sikrer, at flere kommer i job og kan tjene lidt penge på at yde en service som James. At servicen tilmed er god for miljøet, gør den jo kun endnu mere fantastisk.

Medina indtager også en central rolle i selve lanceringskampagnen. Både som ansigt på en del af lanceringssporet, men også gennem inddragelse af egne kanaler i mediemixet. 

Markedsføring har spurgt, hvor stor en ejerandel Medina har, men det er fortroligt, oplyser parterne.

Kampagne i to spor

Lanceringskampagnen kører lige nu ud i Københavnsområdet – blandt andet på et 300m2 stort banner ved Trianglen. 

Artiklen fortsætter under billedet.

Stort kampagnebanner for James-app'en. Foto: PR

I første omgang lægges trykket dog primært på paid social og mail, hvor kampagnen dels skal skabe interesse hos servicehungrende københavnere. Dels hos potentielle butlere, der har mod på at træde i pedalerne. 

Og ifølge Jacob Færtz, CEO, &Partner, mærker man også hos bureauet stor interesse:

– Vi ser et kæmpestort potentiale i James, og vi er kun blevet bekræftet fra starten af lanceringen, siger han og tilføjer:

– Samtidigt er vi også blevet væltet bagover af københavnere, der har lyst til at stige på cyklen og levere den helt unikke service, som James tilbyder. Så nu glæder vi os bare til at rulle James ud i resten af Danmark. 

Se kampagne-videoer med Medina herunder.