Facebook Awards har i år haft fokus på de følelser, som gode kampagner vækker i os, lyder det fra award-værterne Facebook.
– Det kræver både mod og hjerte at bevæge folk, men det er netop, hvad TV 2 og &Co har formået med kampagnen ”Alt det vi deler”. Den kampagne har vundet vores hjerter og velfortjent vundet i kategorien ”Love”, der netop hylder de kampagner, der rammer lige dér, hvor det tæller allermest, siger Facebook-teamet i begrundelsen.
– Med ”The DNA Journey” er Momondo lykkedes med at sætte fokus på et vigtigt budskab omkring diversitet og åbenhed på en meget inspirerende måde. Kampagnen sætter vores antagelser om kulturelle forskelle i et nyt perspektiv, der giver stof til eftertanke.
Følelser er vigtige drivere
Naturligvis er &Co-folkene glade for skulderklappene.
– Det er altid dejligt at bliver anerkendt for godt arbejde, men den her pris fylder noget særligt, da den havde fokus på kampagner, der rørte verden rent følelsesmæssigt, siger Robert Cerkez, kreativ direktør hos &Co.
– Vi har en filosofi om, at følelser er en af de vigtigste drivers, når det kommer til at bygge brand og tillid, så derfor er vi ekstra stolte af opmærksomheden fra Facebook’s side.
Hans digitale sidekick supplerer:
– Facebook som platform fylder meget i vores udvikling af distributionstrategier for vores kampagner, da det er der, hvor danskerne bruger deres tid, og hvor samtalen skabes i dag, siger Morten Saxnæs, Head of Social and Brand Activation hos &Co.
– Men det kræver, at man forstår, hvordan man skaber samtaler på Facebook, for de starter ikke sig selv. Og det har været styrken ved Momondo ”The DNA Journey” og TV 2 ”Alt Det Vi Deler”, hvor samtalerne er blevet skabt på baggrund af stærke følelser.
– Begge kampagner lever og ånder fortsat på de sociale medier, hvilket er et klart signal om, at der er kampagnemæssig levetid i, at tale til netop folks følelser, slutter Morten Saxnæs.
Du kan læse mere om Facebook-awards her.