Efter næsten 20 år hos IPG Mediabrands – først som ansvarlig for den danske del og senere med ansvaret for otte lande på tværs af Norden og Baltikum – stopper Michael Thim hos bureaugruppen.
Det oplyses i en pressemeddelelse.
– Jeg kom i sin tid fra en stilling som adm. direktør hos Vilstrup Research, og min passion har altid været at bygge nyt og udfordre grænserne for, hvad et mediebureau kan tilbyde kunderne. Det har jeg til fulde fået mulighed for i min tid hos IPG Mediabrands, hvor jeg har stået i spidsen for lanceringen af unikke nordiske bureaukoncepter som MediaPrint, Marvelous, iRetail og Ignite, siger Michael Thim og fortsætter:
– Det er netop denne form for bureau udvikling og strategiarbejde, der fortsat driver mig, og derfor har jeg valgt, sammen med andre stærke kapaciteter, at starte noget helt nyt på nordisk plan. På nuværende tidspunkt kan jeg desværre ikke komme ind på mine fremtidige planer, det må vente til den snarlige lancering.
I pressemeddelelsen understreger Michael Thim, at han ”har haft en inspirerende tid i netværket, og at der absolut ikke er tale om et fravalg.”
Han stopper med udgangen af april måned og har i et stykke tid været i fuld gang med overleveringen af opgaver og ansvarsområder.
Christian Johansen, IPG Mediabrands EMEA CEO, oplyser, at man i gruppen ønsker Michael Thim held og lykke med det nye eventyr, ligesom man forventer at udnævne en ny Nordic & Baltic President for Mediabrands hurtigst muligt.