Kulturminister Elsebeth Gerner Nielsen fastholder, at hun vil overveje en total liberalisering af
reklamereglerne på tv-området, selv om de seneste dages debat har vist en meget voldsom modstand.
-Masser af mennesker har sagt: Nu er det nok, vi gider ikke flere reklamer. Jeg er helt enig. Netop derfor vil jeg fastholde de nuværende reklameregler for TV 2, så danskerne i det mindste har to fjernsynskanaler, hvor vi kan se film uden afbrydelser, siger kulturministeren i en pressemeddelelse.
Undtagelsen skal stadig være et reklamefrit Danmarks Radio ogTV 2, der skal fortsætte med de samme regler, som gælder i dag.an