På trods af at blogmediet stormer frem som annoncemedie, sidder der stadigvæk mange medieindkøbere, der er forbeholdne overfor blogmediet.

Nogle annoncører har det svært ved tanken om, at det er bloggerne, der former annoncen i form af et blogindlæg. Nogle medieindkøbere er i tvivl om, hvilken annonceeffekt blogannoncering har.

Det mener Adam Abelin, nordisk direktør og partner i Buzzanova.

– Er bloggere ikke også primært unge lyshåret piger i alderen 18-25 år med interesse for mode, lyder en del fordomme.

Disse fordomme, bekymringer og overvejelser besvarer en ny danske analyse, foretaget af mediebureauet Carat i samarbejde med buzzanova, der distribuerer native ads, samt Vizeum, Bloggers Delight og conceptcph.

Analysen viser, at over 1 million danskere læser blogs minimum ugentligt. Gennemsnitsalderen af dem, der læser blogs, er 41 år fordelt med 51 pct. kvinder og 49 pct. mænd.

Der findes +50.000  aktive blogs i Danmark, og der findes stort set ikke det område, der ikke skrives blogs om. Det gælder mad, livsstil, bolig, skønhed, mode, familie, teknologi etc.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?