Halvdelen af de forbrugere, som læser en digital udgave af reklameaviser, har et “Nej Tak”-skilt på postkassen.

I stedet læser 76 pct. af “Nej Tak”-modtagerne hver uge digitale tilbudsaviser som alternativ til den trykte tilbudavis. Herudover læser 13 procent af dem dagligt og 10 procent månedligt. Det viser en ny undersøgelse foretaget af eTilbudsavis blandt 1.050 digitale tilbudsavislæsere.

 – “Nej-takkere” benytter eTilbudsavis som komplet erstatning for de trykte reklamer mens de, der stadig modtager trykte reklamer,primært benytter eTilbudsavis som ekstra våben i tilbudsjagten, siger Christian Birch, direktør og medstifter af eTilbudsavis.

Virksomheden mener naturligvis, at tallene taler digitaliseringens sag: Post Danmark angiver en foreløbig 2012-tilvækst på 64.000 nye husstande, der takker nej til trykte reklamer.

eTilbudsavis oplever en foreløbig 2012-tilvækst i digitale tilbudsavislæsere på 150.000 nye downloads, nu samlet 500.000 downloads.

– Gennemsnitsalderen for en digital tilbudsavislæser er 46 år, hvilket er overraskende. Vi forventede, at der var tale om yngre personer, såkaldte “early adopters”, men de digitale reklamer rammer bredt, siger Christian Birch.

eTilbudsavis er en Danmarks mest populære tilbuds-apps og startet af de to iværksættere Christian Birch og Morten Bo. Siden er Karsten Ree Holding og Frank Ludvigsen, som tidligere har stået i spidsen for Den Blå Avis indtrådt i virksomheden for at sætte yderligere skub i udviklingen af eTilbudsavis, som bl.a. er nomineret til World Summit Awards for “Best Mobile Content”.