Innovasjon Norge har valgt MediaCom som samarbejdspartner i Skandinavien.
Det sker efter en udbudsrunde med syv deltagende mediebureauer.
Derfor indleder Innovasjon Norge, der står for markedsføringen af Norge som turistmål, nu et samarbejde med MediaCom i Norge, Sverige og Danmark.
– MediaCom leverede en stærk og god løsning. De viste en god og tydelig forståelse for opgaven, og de områder hvor Innovasjon Norway kan opnå synergi og besparelser, lyder det fra direktør Per-Arne Tuftin for Innovasjon Norway i en pressemeddelelse.
– Vi arbejder nu med ét medie- og ét reklamebureau på de tre skandinaviske markeder, og alle parter ser frem til at tage fat på opgaven med at få flere skandinaver til at holde ferie i Norge, fortsætter han.
En stor kunde
Kontrakten har en varighed på højst fire år, og en størrelse på medieinvesteringerne på op til 200 millioner kroner brutto.
– Vi har hos MediaCom Danmark haft et meget tæt samarbejde med Innovasjon Norge igennem flere år, og vi er meget glade for, at dette samarbejde nu udvides til at gælde hele Skandinavien, lyder det fra MediaComs nyudnævnte Nordic CEO Ulrik Falkner Thagesen.
– Vi er stolte over, at vi endte med maksimal score både på hvordan vi løste casen, og på de specialkompetencer vi stillede til rådighed. Innovasjon Norge kommer til at bruge den fulde palette af vores specialistkompetencer, så vi kan sikre, at content og connections spiller bedst muligt sammen i alle tre skandinaviske markeder, slutter han.