Da Nordjyske Stiftstidende meldte sig ud af Metropol Online den 1. april i år var det med en helt ny net-strategi under udvikling. En strategi som kræver heftige investeringer, og som ingen andre mediehuse endnu har kastet sig ud i.
– At være med i Metropol Online passer ikke ind i vores fremtidige planer. I takt med at medieintegration virkelig er blevet noget man taler om, er vi nemlig gået i gang med et newsroom-system, der kobler alle vores aktiviteter sammen. Og nettet er den store driver for dette projekt, forklarer markedsdirektør Poul Sørensen, Nordjyske Stiftstidende, der ikke tror på, at fremtiden byder på mono-medier.
– Jeg mener faktisk, det er en større satsning ikke at foretage sig noget, understreger han og vil først udtale sig om detaljerne til september, hvor der bliver sat turbo på projektet. cnb