Norske Solid Media Group køber det danske digitalbureau SkandiaWeb, der har haft godt 50 medarbejdere beskæftiget med digital markedsføring herhjemme.
Partnere ønsker ikke at oplyse, hvad det norske bureau præcist har betalt for SkandiWeb. Blot at der er tale om et tocifret millionbeløb.
Med opkøbet brager nordmændene, der er bedst kendt for bureauets social media-kompetencer, ind på det danske marked. Formålet med opkøbet er, at den nye konstellation fremadrettet kan levere hele pakken af digitale marketingydelser i hele Skandinavien.
Det gælder alt fra individuelt designede hjemmesider og webshops, online-marketing, markedsføring på mobile og sociale medier, over Google‐annoncering og virale kampagner, til indholdsmarketing samt egenudviklet overvågning af kampagner, rygter og konkurrenter, herunder monitorering af flere end 52.000 nyhedskilder i 180 lande.
– Vi kombinerer digital responsmarkedsføring og monitorering med produktion af hjemmesider og sociale profiler, siger Lars Bo Haber-Petersen, der er lidt af en veteran i den danske mediebranche med en fortid, som bl.a. involverer tunge poster i medie- og it-selskaber som Eniro, TDC og Berlingske Media.
Enkelt digitalt overblik
Han fortæller, at det nye bureau bl.a. kan tilbyde annoncører et samlet ”MarketingRoom”, hvorfra kunderne selv kan administrere og følge deres samlede, digitale markedsføring.
Her kan kunderne bl.a. opdatere hjemmesider og sociale medier, generere lead-lister, udregne ROI på de digitale investeringer og samtidig overvåge alt relevant, der publiceres omkring egen virksomhed eller konkurrenten.
– Den nye, kombinerede produktportefølje er uhyggeligt stærk. Det vil give vores kunder en ubetinget konkurrencemæssig fordel, siger Lars Bo Haber Petersen, som bliver ny arbejdende bestyrelsesformand og indgår i ledelsesgruppen for Solid Media Group i Oslo som ansvarlig for product management.
Den nye koncern har over 100 ansatte, omsætter over 100 mio. norske kroner og vil have over 30.000 kunder.
Solid Media Group AS har kontorer i Oslo, Stockholm, Jönkjøbing, London og nu også i København.
Morten Algøy er selskabets adm. direktør, og bag Solid Media Group AS står en række tunge og respekterede norske investorer som Arne Blystad, Arne Fredly, Lars Nilsen og Jan‐Rune Størseth. SkandiaWeb ændrer i forbindelse med købet navn til Solid Media Group Denmark, og Michael Kock forsætter som adm. direktør for det danske selskab.
Peter Perregaard, adm. direktør i EMC og tidligere bestyrelsesformand i SkandiaWeb, vil fremover indgå i Solid Media Groups bestyrelse.