Lavkonjunkturen sætter også sit præg på netaviserne i Norge. Blandt andre kører netudgaverne af avisen Dagbladet og Dagens Næringsliv med langt færre medarbejdere end budgetteret, ligesom også CNN tidligere i år måtte afvikle deres norske netportal, skriver Berlingske Tidende. Og det er kun begyndelsen, mener flere medieanalytikere. De forudser, at vi vil opleve flere konkurser, og at markedet ikke bliver stort bedre næste år – primært på grund af tilbagegang i annonceindtægter fremfor den budgetterede vækst.