Klausen + Partners skal hjælpe Curaprox med at forstærke den digitale dialog med tandklinikkerne.
Vejen til slutbrugerne går nemlig gennem det tandfaglige personale.
Det skal være B2B- og B2C-kommunikation, når det bedst, er tanken. Det schweiziske tandpleje-brand Curaprox har nemlig klinikkerne og apotekerne som nogle af deres vigtigste salgskanaler.
Men en stor del af produkterne er naturligvis målrettet forbrugerne – bl.a. de specielle Curaprox-tandbørster. En ny strategi skal udnytte de digitale medier til at øge salget via klinikkerne.
– Klinikpersonalet er vores indgang til slutbrugerne. Ikke bare de beslutningstagere, der bestemmer om Curaprox skal på hylden. Men også de medarbejdere, der vejleder patienterne, fortæller Sanni Thye Christoffersen, General Manager hos Curaprox.
I første omgang er målet de klinikker, der allerede sælger Curaprox. De skal lære mere om produktfordelene og introduceres til flere produkter. Det sker gennem en optrapning af den digitale indsats.
– Produkter fra Curaprox har helt unikke fordele. Vi skal have de historier ud til slutbrugerne. Og de skal have fagpersonalets anbefaling med på vejen. Ellers er Curaprox bare en tandbørste i et smukt design, uddyber Pia Madsen, kontaktdirektør hos Klausen + Partners A/S.
Marketing-kronerne bruges, hvor de giver effekt
Indsatsen skal styrke båndet til både tandlæger, tandplejere og klinikassistenter. Derudover bliver der skabt materialer, der kan bruges i klinikkerne til at få kontakt med slutbrugerne. Fx POS-elementer, branded content og merchandise.
– Sundhedsfagligt personale er gode til nå slutbrugerne. Det er vores erfaring bl.a. fra apotekerne. De er stærke til at videregive kompleks information. De har også en høj troværdighed. Samtidig er effekten af marketingkronerne høj her, fortsætter Pia Madsen.
– Den nye digitale indsats skal være et supplement til vores indsats på messer og på salgsture. Her når vi kun en mindre del af dem, der rådgiver om tandpleje i det daglige, slutter Tina Lund Larsen, salgschef hos Curaprox.
Webbannere er det også blevet til. De er rettet direkte mod forbrugerne. Produktet er en ny whitening-tandpasta, der er baseret på aktivt kul. Bannerne skal supplere indsatsen overfor tandklinikkerne.
Curaprox er et af flere brand under Curaden, der markedsføres i Danmark af Curaden Scandic.