OPDATERET: Caroline Morell Bøstrup Asmussen er blandt de 50 shortlistede ved Women in Marketing Awards 2020 i kategorien Independent Consultant.

– Jeg kan ikke tro på, jeg er shortlistet ved Global Women in Marketing Awards sammen med så utrolige kvinder som TBWA’s CEO, CMO’en hos Canada Goose og 43 andre utroligt inspirerende kvinder… og så lille danske mig, skriver hun på LinkedIn.

Det er 10. gang, at Women in Marketing (WiM) uddeler priser og hædrer kvinder beskæftiget med marketing, reklame og kommunikation verden over.

Caroline Morell Bøstrup Asmussen skriver endvidere på LinkedIn, at hun er ”mere end taknemmelig, ydmyg og beæret” over at være blandt de 50 shortlistede til WiM-priserne, der tidligere er blevet uddelt til ledende medarbejdere fra eksempelvis HP, Burberry, Google, Facebook, Havas og Ogilvy & Mather.

WiM’s vision er, ifølge organisationens hjemmeside, at fremme de ”feminine kvaliteter – empati, blød magt og følelsesmæssig intelligens – som kvinder bringer ind i forretningsverdenen og politik”.

Strateg bosat i London

Caroline Morell Bøstrup Asmussen er bosat i London, hvor hun arbejder som selvstændig Strategy Director.

BLÅ BOG:

  • Navn: Caroline Morell Bøstrup Asmussen
  • Alder:  35 år
  • Job: Strategy Director – Freelance
  • Uddannelse: M.Sc. Marketing Communication Management, CBS
  • Tidligere job: Freelance for bl.a. Sunshine og Spring Studios i London, Grey Group i Dubai og Singapore og MNSTR i Paris. Forinden blandt andet Planning Director og Head of Digital Strategy for Saatchi & Saatchi i London samt diverse titler fra Ogilvy i både London og København.

Hun er blandt andet tidligere Planning Director og Head of Digital Strategy for Saatchi & Saatchi i London, hvor ”The Gig Economy” har fået et gennembrud i marketingbranchen.

– Markedet har så at sige tilpasset sig en ny virkelighed. I mange virksomheder satses der nu på små, faste marketingteams, der så suppleres med spidskompetencer, som hyres ind på kortere kontrakter, sagde Caroline Morell Bøstrup Asmussen til Markedsføring i maj 2020.

Det skyldes ifølge den danske marketing-strateg, at ”forbrugsmønstre og medier har ændret sig dramatisk på blot få år, hvilket igen har ændret business-modellen på markedet”.

– Der er eksempelvis i dag færre og færre reklamebureauer i London, der kalder sig full-service og har samtlige kompetencer fastansat, sagde hun til Markedsføring.

Den bølge er Caroline Morell Bøstrup Asmussen selv med på, og hun har på det seneste blandt andet arbejdet som strategisk konsulent for smykkevirksomheden Finematter og The London Philharmonic Orchestra i Europas reklamehovedstad.

Et hårdt år for freelancere

Og Caroline Morell Bøstrup Asmussen sætter pris på shortlisten:

– Det har været et hårdt år for freelancere, som jo hverken har opsigelsesperioder eller får løn ved sygdom. Dertil kommer, at Englands hjælpepakker ikke dækker størstedelen af freelancere, siger hun til Markedsføring.

Hun fortsætter:

– Så jeg synes virkelig, at det er fantastisk, at WiM via deres global awards også støtter den side af brancen, som især under Covid19 har haft en “bumpy ride”.  For mig personligt, betyder det en tilkendegivelse af, at freelancere ligeledes er en kæmpe del af den kreative udvikling, fremdriften af Brand Building og i en højere grad er en del af måden at arbejde på i branchen i fremtiden.

Caroline Morell Bøstrup Asmussen mener ikke, at hun har gjort noget specielt anderledes i år, der har bragt hende i spil til en plads på WiM-shortlisten.

– Selvom WiM Awards er en årlig begivenhed, tror jeg finalisterne bliver vurderet ud fra et større perspektiv omkring, hvad de har tilføjet til branchen henover deres karriere, siger hun

Vinderne af årets Women In Marketing Global Awards afsløres ved en digital event i i slutningen af november 2020, og du kan se hele shortlisten her.

Artiklen er opdateret med kommentarer fra Caroline Morell Bøstrup Asmussen.