I en ny reklamefilm sætter Hatting fokus på de frosne brød. Filmen er produceret til lanceringen af de to nye brødprodukter Filonino Durum og Panino Rustico og kan i disse dage opleves på tv. Bag ideen til filmen står reklamebureauet Bates. I filmen visualiseres friskheden ved en bager, der gennemgår samme tur som brødet. Metaforen er tosidet: Friskheden symboliseres idet bageren lynfryses, varmes og ”serveres” ligesom brødet, og samtidig er bageren symbol på, at brødet er af samme kvalitet og med samme gode smag, som hos de allerbedste lokale håndværksbagere. Filmen er produceret af produktionsselskabet Far From Hollywood og instrueret af Ragnar Jansson
– Når vi lynfryser vores brød lige efter bagningen, slipper vi for at fylde brødet med konserveringsmidler. Når du skal bruge brødet, tager du det blot op af fryseren, varmer det i ovnen og serverer det – derfor er konserveringsmidler overflødige, siger Anja Hansen, der er marketingchef hos Hatting Bageri. Lynfrysningen gør samtidig at brødet bibeholder både karakter, særpræg og smag. Brødet er friskbagt, når det bliver frosset, det er friskbagt, når det kommer ud af din ovn, og det er friskbagt, når du serverer det.
Filonino Durum og Panino Rustico er de første to i en række af nye brødprodukter bagt i ægte stenovn. De nye brød kan ifølge Hatting konkurrere med brødet fra den lokale bager både i kvalitet, udseende og smag. Hemmeligheden er både lynfrysningen og bagningen i stenovn. De to nye brødtyper er bagt med godt 30 % durumhvede og olivenolie på surdejskultur. MSOL