Søndag havde Interflora traditionen tro travlt med at levere Valentine-buketter. Men i dag, to dage senere, er det ikke kærligheden – men ensomheden – der sættes fokus på.

Det sker med lanceringen af en pin med navnet Husk Hinanden Blomsten, designet af sanger og X Factor-vært, Nanna Øland Fabricius, nok bedre kendt som Oh Land.

Lanceringen følges op af en kampagne, som Interflora har lavet sammen med & Co. og instruktør Martin Werner fra produktionsselskabet Bacon.

Og overskuddet fra salget af pin’en går ubeskåret til tre organisationer, der hjælper mennesker ud af ensomhed: Psykiatrifonden, Børns Vilkår og Folkebevægelsen Mod Ensomhed. 

Nanne Øland Fabricius, bedre kendt som Oh Land. Foto: PR.

– Det her er vores vigtigste blomst nogensinde, siger Søren Flemming Larsen, adm. direktør, Interflora Danmark, i en pressemeddelelse om initiativet.

Corona har forstærket problemet

Lanceringen af blomsterpin’en kommer efter et år, hvor der har været talt særlig meget om ensomhed.

Analyser fra bl.a. Københavns Universitet og Carlsbergfondets HOPE-projekt har kortlagt en øget følelse af ensomhed i flere aldersgrupper i 2020.

Og selv om ensomhed også eksisterede før corona, så viser analyserne, at problemet har været stigende, og ifølge Oh Land kan en lille tanke betyde alt:

– Ud af omsorg og kærlighed, holder vi os fra hinanden for at beskytte. Men det efterlader også et tomrum at ikke kunne være sammen med dem, man elsker og holder af, siger hun i pressemeddelelsen og tilføjer:

" Det her er vores vigtigste blomst nogensinde.
Søren Flemming Larsen | adm. direktør | Interflora Danmark.

– Denne lille pin eller broche er en måde at sende en tanke på. En blomst, som ikke visner, men varer ved. Jeg er meget beæret over at have samarbejdet med Interflora om at designe denne lille forglemmigej.

”Essensen af vores budskab”

Og hos Interflora efterlader adm. direktør Søren Flemming Larsen ikke tvivl om betydningen af projektet.

Søren Flemming Larsen, adm. direktør, Interflora Danmark. Foto: PR

– Det her projekt ligger mit hjerte meget nært, fordi det er jo netop essensen af vores budskab om at huske hinanden, og hvorfor vi går på arbejde hver dag, siger han og tilføjer:

– Nanna har designet en fantastisk pin, som vi håber mange har lyst til at bære. 

Søren Flemming Larsen kalder pin’en ”en måde at vise verden, at vi skal huske hinanden”:

– Derfor vil jeg også gå så langt som til at sige, at det her er vores vigtigste blomst nogensinde, fastslår han.

Kampagnen for Interfloras og Oh Lands blomsterpin kommer til at køre på TV og en række digitale kanaler.

Se filmen her.