Dayrates, norsk virksomhed, der nu entrer det danske marked, tilbyder medier og annoncører mere målbart og resultatorienteret annoncering på internettet. Konceptet bygger på, at man har et netværk af medier på den ene side, og et netværk af annoncører på den anden side. På Dayrates’ markedsplads kan medierne sælge deres overskudsplads til annoncører, som kun køber pladsen baseret på klik eller andre performanceaftaler. Ifølge Dayrates egne beregninger vil halvdelen af markedet for online markedsføring inden for to år være præget af performanceaftaler

Dayrates vil skaffe kunder til deres markedsplads ved at lave aftaler direkte med medierne.

Blandt de fleste netværk kan aftaler om salg af overskudsplads ikke lade sig gøre, da man har eksklusiv aftaler.

– Dayrates skal derfor ud og finde tilgængelig trafik andre steder, siger Klaus Pedersen, direktør i Adlink Danmark. jj


Læs mere i Markedsføring nr. 6, der udkommer i morgen, eller her på nettet fra i morgen tidlig.