Aldrig før har der været så mange beskæftigede i den danske reklamebranche, konkluderes det i en ny analyse fra Dansk Erhverv, der er baseret på tal fra Danmarks Statistik.

Heraf fremgår det, at der i første kvartal 2019 var knap 10.000 personer med en ansættelseskontrakt i et dansk reklamebureau.

Det er det højeste antal fuldtidsbeskæftigede, siden man i 2013 begyndte at gøre tallene op.

– Vi er glade for den vækst, disse tal repræsenterer, lyder det i en kommentar til analysen fra Tine Aurvig-Huggenberger, direktør i bureauernes brancheorganisation, Kreativitet & Kommunikation, og fortsætter:

– Den danske reklamebranche er et stort arbejdsmarked og dermed en vigtig spiller i det danske erhvervsliv.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?