Familiefirmaet House of Oliver Twist, der kan spore rødderne til godt gammelt tobakshåndværk 200 år tilbage, har valgt at gå nye veje i markedsføringen.
Planen er, at selskabets produkt – tobaksblade, der er rullet og skåret ud til pastiller, der derefter er tilsat fx lakridssmag – skal præsenteres som et sundere tobaksalternativ til cigaretter.
Lige nu er kendskabet udfordringen.
Til trods for at Oliver Twist er markedsleder i kategorien, er der nemlig langt mellem dem, der kender kategorien og dermed også brandet.
Det skal der laves om på, og det til formål har House of Oliver Twist valgt at alliere sig med bureauet Mantra, lyder det i en pressemeddelelse.
Det er ingen let opgave, da tobakspastiller er underlagt de samme skrappe regler som cigaretter, når det gælder markedsføring, men det tager House of Oliver Twist og Mantra blot som en interessant udfordring.
Også ny marketing manager
Ud over alliancen med Mantra har House of Oliver Twist også styrket organisationen internt ved at hyre Maria Schmidt som marketing manager
Hun har erfaring fra FMCG med brand strategi og forbrugermarkedsføring og kommer senest fra Rynkeby Foods.
Valget af Mantra kommer efter bud fra fire bureauer og begrundes bl.a. med bureauets erfaring med at identificere en virksomheds kernekompetencer og udvikle et brands DNA. Og ikke mindst en solid erfaring med produkter, der skal markedsføres efter stramme regler, som fx receptpligtig medicin.