Da den globale pandemi lukkede døren for internationale besøgende på Healthcare Denmarks fysiske besøgscenter i Odense, opstod behovet for en digital platform med global rækkevidde. 

Den platform er nu ved at blive udviklet med bureauet ZUPA ved roret.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Platformen skal dog ikke være en erstatning, forklarer Jakob Skaarup Nielsen, direktør for Healthcare Danmark, i meddelelsen:

– Det digitale besøgscenter skal være et alternativ og et supplement til at mødes med en fysisk delegation. Vi vil øge kendskabet, inspirere potentielle deltagere og kvalificere fysiske delegationer til Danmark når muligheden for at mødes fysisk igen opstår.

Global interesse

Healthcare Denmark er et offfentligt-privat partnerskab og Danmarks officielle markedsføringskonsortium inden for life science og velfærdsteknologi.  

Organisationen arbejder for at fremme international opmærksomhed om danske velfærds- og sundhedsløsninger. Det fysiske center modtager hvert år globale delegationer fra blandt andre ministerier, hospitaler og regionale sundhedsorganisationer samt topledere fra internationale pharma og life-science selskaber.

Og ifølge Jakob Skaarup Nielsen bunder beslutningen om at udvikle den digitale platform for eksempel i, at den globale interesse for Danmarks digitale håndtering af pandemien taget til:

– Særligt Danmarks brug af digitale sundhedsløsninger understøttet af CPR-systemet skabt opmærksomhed verden over, siger han og tilføjer: 

– Derfor er det nu kun mere aktuelt at skabe en platform, der tager kvaliteterne fra vores nuværende fysiske besøgscenter og fungerer som et indblik i de løsninger, værdier og den kultur det danske velfærds- og sundhedsvæsen er bygget op omkring.

”En samlet helhed”

Og hos ZUPA fortæller partner, Petter Pablo Sommerfelt-Venegas, at man allerede er i gang.

Han ser det som afgørende, at det digitale besøgscenter bliver en oplevelse, der både guider og engagerer og samler fortællingen om det danske sundhedsvæsen.

Og han peger på, at ”sammenhæng, engagement og relevans er nøgleord.” 

– Besøgscenteret skal forankre og kommunikere det danske velfærds- og sundhedsvæsen i én samlet helhed. Det kræver en nøje orkestreret forbunden oplevelse, der iscenesætter Healthcare Denmarks mange touchpoints på en måde, der skaber langsigtede tillidsfulde relationer, siger han og tilføjer:

– Det er en sindssygt interessant og aktuel opgave, som vi er virkeligt stolte og beærede over at arbejde på, sammen med Healthcare Denmark.

Det digitale besøgscenter udkommer i oktober 2021.