Der gik et gys gennem mange fynboer, da de stribede fodboldhelte fra Odense i 2001 indgik en sponsoraftale med københavner-bryggeriet Carlsberg og dermed sagde farvel til den lokale bryg fra Albani.
Der blev grædt mange fan-tårer over den sponsor-disposition fra ”Øens hold”, men de kritiske røster er (stort set) forstummede, og skuffelsen er efterhånden skyllet eftertryggeligt ned med Carlsberg-øl på Odense Stadion – eller TRE-FOR Park.
Derfor vækker det sikkert også kun et lille ubetydeligt skvulp blandt de mest lokalepatriotiske tilhængere af OB, at de to parter har indgået en ny hovedsponsoraftale, der medfører, at sponsorsamarbejdet vil have varet i 19 år, når den udløber i slutningen af 2020.
Vigtigste sponsoraftale til dato
Sponsoraftalen er ifølge Ole Bang Nielsen, adm. direktør i Odense Sport & Event, den vigtigste i OB og Odense Sport & Event til dato.
– At Carlsberg Danmark og Odense Sport & Event er blevet enige om en fornyelse af samarbejdet, er et bevis på, at samarbejdet mellem parterne fungerer rigtig godt. Samtidig viser det, at Carlsberg Danmark fortsat ser et stort potentiale i både OB og Odense Sport & Event. Vi har været igennem nogle år, der sportsligt har været tungere, end både vi og Carlsberg havde håbet på, men med denne nye aftale indikerer Carlsberg, at de også har fuld tiltro til den langsigtede plan, vi er i gang med, lyder det i en pressemeddelelse.
Carlsberg Danmark og Odense Sport & Event har også store planer, når det gælder aktiveringen af sponsoratet, der skal styrke Carlsbergs ry som brand i fynsk erhvervs-, musik- og kulturliv.
– At vi på samme tid kan fortsætte med at bakke op om den udvikling, OB er inde i, og fortsætte vores engagement i det fynske musik- og kulturliv, er en fantastisk løsning for os. Det netværk, der findes omkring både OB og Odense Sport & Event, er på et meget højt niveau, og derfor får vi både god eksponering i den danske Superliga, samtidig med at vi kan fastholde vores stærke position på det fynske marked i både erhvervsmæssig og kulturel sammenhæng, lyder det fra senior sponsor- og reputation chef i Carlsberg Danmark, Peter Giacomello, i presseskrivet.