Den nordiske CEO for GroupM, Jonas Hemmingsen, øjner midt i coronakrisen mulighed for at styrke forretningen. 

Dels spår han, at insourcingbølgen, der de senere år har udfordret de danske mediebureauer, vil aftage i styrke. Dels kan der i kølvandet af krisen vise sig muligheder for at accelerere gruppens udvikling, mener han. 

Men selv om GroupM-chefen grundlæggende er optimist, står det også klart, at den WPP-ejede gruppe, ligesom en stor del af den øvrige bureaubranche, er ramt af coronakrisen. Både i Danmark og globalt, hvor WPP, som Markedsføring tidligere har fortalt, har fået nogle hårde slag på børsen.

– Vi har selvfølgelig været nødt til at tilpasse vores omkostninger, men valgte en kollektiv tilgang, hvor vi opfordrede alle, der havde mulighed for det, til at gå 10 procent ned i tid og løn i tre måneder, siger Jonas Hemmingsen, der tilføjer:

– Og det valgte mere end 70 procent af vores medarbejdere at gøre, hvilket jeg synes vidner om en kæmpe ansvarsfølelse for vores gruppe og fællesskab. 

Udmeldingen kommer efter Dentsu Aegis Network i Danmark torsdag meddelte, at gruppens 550 medarbejdere er gået 10 procent ned i løn resten af året. 

Mange forventer, at krisen bliver længere, så hvorfor kun tre måneder?

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?