Danmarks største forening for marketingprofessionelle, Dansk Markedsføring, er i luften med en ny videokampagne, hvor fire marketingprofiler slår til lyd for, at man melder sig ind i et af foreningens nye, faglige netværk.

Det drejer sig om Søren Christensen, Partner & Strategy Director, Robert/Boisen & Like-minded, der kommer med opfordringen fra en tandlægestol, Thomas Kragh, tidligere Head of Digital hos Købstædernes Forsikring, gør det på et pissoir.

Kristoffer Gandsager fra Crispin Porter Bogusky Copenhagen giver opfordringen videre under godnatlæsningen, mens Eva Lundgren, Group Marketing Director hos BC Hospitality Group, spreder budskabet i en sauna.

De fire marketingprofiler står hver i spidsen for et af Dansk Markedsførings otte nye netværk.

Crispin Porter Bogusky står bag

– Vi går i luften med vores første videokampagne nogensinde, for – med et glimt i øjet – at øge kendskabet til de nye netværk og selvfølgelig for at få endnu flere til at melde sig ind i dem, siger Thomas Wahl, administrerende direktør for Dansk Markedsføring.

Kampagnen omfatter en hovedfilm – som du kan se i bunden af denne artikel – og fire yderligere. De er alle skabt i samarbejde med reklamebureauaet Crispin Porter Bogusky Copenhagen og produceret af Mike Nybroe.

Passion og sparring

Videokampagnen tager sit udgangspunkt i en ny strategi og en række nye initiativer fra Dansk Markedsføring, der skal gøre det glasklart, hvorfor man som marketingprofessionel skal være medlem af foreningen.

– Det har indtil videre blandt andet resulteret i etableringen af i første omgang otte nye netværk, som fokuserer på forskellige emner, der er relevante for marketing nu og i fremtiden, siger Thomas Wahl og peger på, at de medvirkendes passion for marketing har været vigtig at få frem i kampagnevideoerne.

– Med vores nye take på netværk på, har det været vigtig at vise, hvor meget netværkscheferne brænder for deres felt, at de ser frem til at få endnu flere at sparre med, siger Thomas Wahl.

Kampagnen, der går i luften tirsdag 14. januar, bliver synlig i foreningens egne medier samt på LinkedIn og Facebook.

Du kan se kampagnens hovedfilm her: