”2020. Den havde vi ikke set komme.”

Sådan lyder det fra optikerkæden Louis Nielsen, som er i luften med en ny kampagne, der kører i uge 52 på outdoor og mellem jul og nytår på sociale medier.

Det oplyses i en pressemeddelelse. 

– Vi har et velkendt og effektivt univers med vores sku’ ha’ gået til-reklamer, som danskerne kender og elsker. Og mange bruger det som en del af deres hverdagssprog, når nogen fejler. Derfor var det nærliggende at basere kampagnen her på vores velkendte slogan og lige tviste den lidt, siger Kristian Mortensen, kommunikationschef hos Louis Nielsen, i meddelelsen.

Det oplyses, at ”målet er at give danskerne et smil på læben i en ellers svær tid.”

– Midt i coronaen og al den elendighed, den har ført med sig, vil vi egentlig bare gerne sende folk ud af 2020 med et smil på læben og et stille håb om, at 2021 forhåbentligt bliver bedre. Der er intet salgsbudskab i kampagnen, det er såmænd blot en sidste hilsen til et år, vi vist alle sammen gerne vil glemme hurtigst muligt, siger Kristian Mortensen.

Kampagnen består af outdoor-annoncering og en indsats på SoMe. 

– Vi har håndplukket outdoors på placeringer, hvor mange tager offentlig transport, og derfor skal bære mundbind og tage ekstra mange forholdsregler. De kan forhåbentlig få et smil på læben på vejen ind eller ud af bussen, siger Kristian Mortensen.