Høreapparatproducenten Oticon har valgt reklamebureauet Halbye Kaag JWT som globalt bureau. En aftale, der blev indgået tidligere på året, og som betyder, at det danske bureau skal skabe Oticons centrale marketingplatform.
Adm. direktør hos Halbye Kaag JWT, Steen Halbye, er naturligvis glad for aftalen, og hører til i den tunge afdeling.
– Det er altid sjovt at få lov til at beskæftige sig med markedsføring på international plan. Og når Oticon siger globalt plan, så er det bogstaveligtalt hele verden, siger Steen Halbye.
Halbye Kaag JWT har international erfaring fra arbejde med blandt andre smykkefirmaet Pandora, enkelte H&M-kampagner samt V6-tyggegummi.
– Internationalt gælder det om at holde ideen skarp og enkelt. Der må ikke være for mange lag, og så skal man passe på med humor, fordi det risikerer at blive udvandet i oversættelserne eller misforstået på grund af kulturelle forskelle, siger Steen Halbye.
Aftalen med Oticon betegnes som almindelig kundetilvækst og betyder ikke, at Halbye Kaag JWT skal på jagt efter flere medarbejdere på den baggrund.
Oticon-budgettets størrelse og tidspunktet for de første kampagnelanceringer er indtil videre hemmelige.
ac