TV3s omfattede dækning af topopgøret mellem FCK og Brøndby blev et tilløbsstykke for tilskuerne i Parken – og for tv-seerne. TV3 ryddede programfladen fra kl. 12.00 til 20.00 for at give den mest fyldige dækning nogensinde af en mesterskabskamp og af konsekvenserne for ligaen.
I alt var 1.006.000 danskere inde og se større eller mindre dele af TV3s udvidede fodbolddag, hvor nogle valgte kampen, optakten, baggrundsinterviews eller opfølgningen i Onside kl. 19.00. 327.000 seere så selve opgøret kl. 15.00-17.00, og det svarer til, at 60 procent af alle mænd, der så TV, fulgte kampen. cnb