NP/3 vil ikke længere nøjes med en flot placering i den jyske 1. division. Ambitionen er at rykke op i reklamebureauernes superliga.
– I dag er vi et af de største og mest kendte bureauer i Jylland, men det er vores mål at blive et af de største og bedste reklamebureauer i Danmark. Og i erkendelse af, at der skal et kvantespring til at indfri vore ambitioner om at komme i superligaen, har vi dels ansat en række nye medarbejdere, dels udviklet nye måder at løse opgaverne på, siger marketingdirektør Lars Hagh, NP/3.
– Men det vil kræve en kraftanstrengelse, for provinsbureauer har jo traditionelt svært ved at markere sig, tilføjer han.
Det er især på den kreative front, NP/3 har oprustet. Der er således ansat seks nye kreative medarbejdere, hvilket svarer til en udvidelse på mere end 30 procent. Men også kontaktsiden er blevet styrket med to nye mennesker.
– Udvidelsen er et resultat af en strategisk beslutning, vi har truffet i bureauets ledelse: Vi vil ikke vente på udviklingen – vi satser helt bevidst på selv at skabe den, forklarer Lars Hagh.
I stedet for at udvide, efterhånden som opgaverne presser på, har NP/3 således investeret i et “kraftoverskud,“ som skal sikre bureauet nye, interessante budgetter.
– Alle de nye medarbejdere er derfor knyttet til et new bizz-team, som arbejder målrettet på dette felt. Dermed undgår vi, at vore nye medarbejdere glider ind i den daglige trummerum, forklarer Jørgen Blauert, der for nyligt tiltrådte som kreativ direktør hos NP/3.
NYE MåDER
Og han oplyser, at bureauet desuden har indført nye måder at løse opgaverne på.
– Vi involverer flere mennesker i idéudviklingen. Det betyder, at vi får flere bolde i luften, der kommer flere nuancer frem – ikke blot på må og få, men med udgangspunkt i strategien. Dermed får det team, som kører videre med opgaven, nye input og ideer. Og for kunden er det en stor fordel, at det ikke nødvendigvis er det samme kreative team, som håndterer opgaverne – der er mulighed for at blande kortene fra gang til gang, siger Jørgen Blauert.
Og han understreger, at medarbejderne har taget meget postivt mod ændringerne.
– Som ny på bureauet har jeg oplevet en meget stor grad af forandringsvillighed og en fantastisk teamspirit – det må være en del af NP/3’s virksomhedskultur.
Ifølge Lars Hagh har bureauet altid satset på en meget flad organisation med god plads til ansvar og indflydelse for den enkelte medarbejder.
– Der har således ikke været behov for de store omvæltninger, men vi har trimmet systemet. Og det har resulteret i en meget mere dynamisk stemning på bureauet, fastslår han.
Hertil kommer, at NP/3 i løbet af efteråret har implementeret Intranet på bureauet, sådan at den interne kommunikation er blevet markant bedre.
– Intranettet, som vi selv har udviklet, sikrer et generelt højt vidensniveau på bureauet. Alle medarbejdere er således informeret om, hvad der foregår rundt omkring i huset, og derfor opleves bureauet i endnu højere grad som een organisme, siger Lars Hagh.
Indsatsen har allerede udmøntet sig i nye spændende budgetter – herunder SBO Puratos, Dansk Total Distribution, CAPS/Harley Davidson og Bridgestone/Firestone på det professionelle marked.
– Vi er især interesserede i budskabstunge budgetter, hvor tyngden ikke ligger i produktionsfasen, men på den kreative udvikling. Hvor der er tale om mere synlige løsninger. Og det er vores mål at komme med på shortlisten i forbindelse med flere budgetter af dén karakter. Vi har mulighederne, potentialet for det – vi skal bare have opgaverne, understreger Lars Hagh.