Allerede i august kunne vi her på markedsforing.dk fortælle, at det svenske modebrand Björn Borg var på vej ind i spil-branchen.
Og nu er det så en realitet: Forårskollektionen 2015 fra mode-brandet lanceres netop nu ved hjælp af et online-spil
Spillet med titlen First Person Lover er gået i luften i dag, og der opereres ud over gamer-dimensionen med in-game shopping.
I spillet kan man udstyre sin karakter eller avatar med tøj fra kollektionen og ”bekæmpe de onde kræfter med kærlighedens styrke”, som det hedder i en pressemeddelelse fra virksomheden, og det onde kan så eksempelvis få kærligheden at føle med en ”love glove”, en “hologram kiss blower” eller en “flower petal thrower”…
– Det har været utroligt sjovt at se kollektionen blive levende i 3D og med avatarer som modeller. For mig har spillet taget min opfattelse af fiktive verdener til et helt nyt niveau – måske kan jeg blive den første designer nogensinde, hvis kollektion købes via et online-spil, siger James Lee, der er chefdesigner hos Björn Borg i en pressemeddelelse.
Spillet, som det svenske reklamebureau Garbergs har været med til at udvikle, er gratis og det kan spilles her