Per Mikael Jensen virker som en sand hvirvelvind, der er lukket ind på stationen. Ideen om en Nyhedskanal blev oprindeligt vurderet til at tage 1 1/2 -2 år at gennemføre. Han har besluttet sig for at gøre det på et halvt år.
– Jeg tror på, at man skal mase den slags igennem, og jeg er overbevist om, at vi kommer d. 1. december i en høj kvalitet, sagde Per Mikael Jensen, da han i aftes optrådte foran 350 mennesker på Mediadagen på Basecamp, hvor også Årets Rambuk blev uddelt.
Han fortalte også om, at TV2 Interactive slet ikke performer godt nok – der er en omsætning på ca. 25 mio. mens svenske Aftonbladet med en svagere markedsposition omsætter for over 100 mio. svenske kroner – og at TV2 arbejder med planer om at anskaffe en helikopter.
– Helikopter har faktisk fået en ret stor betydning internt på TV2, fordi den er blevet symbolet på, at vi er i en forandringsproces, sagde Per Mikael Jensen.
Han kunne ikke fortælle, hvad der skal ske med TV2 Interacitve, fordi det ikke er besluttet endnu. Han understregede blot, at der skal ske noget.
Han talte desuden om det salg af TV2, der kommer på et eller andet tidspunkt. Det blev senest cementeret i forbindelse med medieforliget.
– Jeg vil ikke blive overrasket, hvis den nye ejer af TV2 – når det sker på et tidspunkt – taler tysk, fransk eller engelsk. Jeg tror faktisk, det er mere sandsynligt end dansk, selvom vi ikke er meget for at snakke om det, sagde Per Mikael Jensen og begrundede det med den tiltagende koncentration i medieverdenen – en koncentration, som er sket i USA.
Endelig fastslog han også, at TV2 meget gerne vil have den ledige radio-frekvens, men han erkendte, at den kan blive for dyr.
– Når man ser, hvad der sker på mediemarkedet i dag, så er der meget risikovillig kapital, og det betyder, at frekvensen kan blive dyr, sagde Per Mikael Jensen. fin
Nyheder