Den danske reklamemand Per Pedersen – ofte blot kendt som Per P – er gået bort efter kort tids sygdom. Det oplyser en god ven af Per Pedersen på vegne af familien til Markedsføring.

Per Pedersen blev i løbet af sin mangeårige karriere i den danske og internationale reklamebranche en af de mest prisvindende danske kreative nogensinde. I løbet af sin karriere modtog han blandt andet 120 priser ved Cannes Lions, herunder Grand Prix, Titanium og Creative Effectiveness. Han var også en af de drivende og konstante kreative kræfter bag Faktas mangeårige og meget roste kampagne og slogan, ‘Det ta’r kun 5 minutter’.

Per Pedersen startede som planner og Head of Strategy hos Grey i Danmark i 1990. Siden blev han øverste kreative chef hos Uncle Grey i Danmark i en årrække, inden han i 2010 flyttede til New York og blev Global Executive Creative Director hos Grey New York.

Fra 2014 blev han forfremmet til Deputy Worldwide Chief Creative Officer, Grey Group og siden udnævnt til Global Creative Chairman, Grey Group. Her var han øverste kreative ansvarlige for Grey-netværket.

Per Pedersen forlod i 2020 Grey, flyttede hjem til Danmark og grundlagde det internationale bureaunetværk “The Network” – et netværk, der ifølge ham selv skulle have fokus på kreativitet frem for profit.

Per Pedersen blev 58 år.

Familien oplyser, at der er bisættelse i Vor Frue Kirke i København den 14. januar kl. 13.00.