Du kender KiM’s – måske kender du også CHEFF Records. Det er dem med kunstnere som Klumben, ELOQ, KIDD, Sukkerlyn, TopGunn og Abbaz. Du kender videnskab. Og du kender chips. Men kender du også den gren af videnskaben, der putter CHEFF i dine chips?

Hvis ikke, så er det tid til at spidse ører nu, for chips-mesteren er i luften med en ny og temmelig anderledes kampagne for en ny serie rør-chips – den er lagt i hænderne på community marketing bureauet Very.

– Det er sådan set noget tid siden, KiM’s lancerede rør-chips, og det var ikke fordi de ikke solgte, men man ville gerne have bedre fat i målgruppen 15-25, og det var i den forbindelse, at de henvendte sig til os, fortæller Jesper Lysholdt, der er team-chef hos Very.

Siden tog man fat i det Nørrebro-baserede pladeselskab CHEFF Records, som står bag kunstnere som Klumben, ELOQ, KIDD, Sukkerlyn, TopGunn og Abbaz, fordi man ønskede at finde en utraditionel partner, og pladeselskabet har i øvrigt været involveret i alt fra smag til design af rørene.

– Ideen var at lave noget ”gakket” for at ramme målgruppen. Det hedder sig altid, at ”de unge” er svære at ramme, fordi de hele tiden vil have noget nyt, er illoyale over for brands, osv. Men i bund og grund er det jo bare chips, vi taler om, og vores erfaring er, at målgruppen 15-25 år har det helt fint med marketing. Hvis bare man er ærlig omkring at det er marketing, siger Jesper Lysholdt.

Så nu har KiM’s fået en ny platform at markedsføre de nye rør-chips på – en platform, der kan udvikles, og bliver det, til alle mulige andre partnere end pladeselskaber.

CHEFF Records er således den første partner i ”Nu Som Chips”-konceptet, som skal markedsføre tre nye varianter af rør-chips fra næste uge, men efter sommerferien kommer der en ny partner på og dermed en ny serie af chips med nyt design.

Du kan besøge ”Nu som Chips” på Facebook her.