Twitter har endnu ikke fået fat i den kommercielle virkelighed i Danmark. Til gengæld har danske politikere grebet den lille, kvidrende fugl med kyshånd, viser en analyse fra bureaet The Campaign Shop.
I alt er 96 ud af 179 medlemmer af Tinget (54 pct.) på Twitter med de Radikale som absolut topscorer. 16 ud af 16 i gruppen bruger det ultrakorte, lynhurtige værktøj. Dansk Folkeparti er bund-scoreren med 5 ud af 22 (23 pct.).
Her er listen:
• De Radikale: 16 ud af 17 = 94 pct.
• SF: 8 ud af 12 = 67 pct.
• De Konservative: 5 ud af 9 = 63 pct.
• Enhedslisten: 7 ud af 12 = 58 pct.
• Liberal Alliance: 5 ud af 9 = 56 pct.
• Socialdemokraterne: 25 ud af 47 = 53 pct.
• Venstre: 23 ud af 47 = 49 pct.
• Dansk Folkeparti: 5 ud af 22 = 23 pct.
Om kommunikationsmetoden har betydning og hvilken melder historien intet om.